Objekt-Metadaten

Towards automatized studioless audio recording
Friedland, Gerald ;  Jantz, Kristian ;  Knipping, Lars ;  Universität <Berlin, Freie Universität> / Fachbereich Mathematik und Informatik

HaupttitelTowards automatized studioless audio recording
Titelzusatza smart lecture recorder
AutorFriedland, Gerald
AutorJantz, Kristian
AutorKnipping, Lars
Institution/KörperschaftUniversität <Berlin, Freie Universität> / Fachbereich Mathematik und Informatik
Seitenzahl14 S.
Schriftenreihe Freie Universität Berlin, Fachbereich Mathematik und Informatik : Ser. B, Informatik ; [20]04,14
DDC004 Datenverarbeitung; Informatik
ZusammenfassungWebcasting and recording of university lectures has become common
practice. While much effort has been put into the development and improvement
of formats and codecs, few computer scientist have studied how
to improve the quality of the signal before it is digitized. A Lecture hall
or a seminar room is not a professional recording studio. Good quality
recordings require full-time technicians to setup and monitor the signals.
Although often advertised, most current systems cannot yield professional
quality recordings just by plugging a microphone into a sound card and
starting the lecture. This paper describes a lecture broadcasting system
that eases studioless voice recording by automatizing several tasks usually
handled by professional audio technicians. The software described
here measures the quality of the sound hardware used, monitors possible
hardware malfunctions, prevents common user mistakes, and provides
gain control and filter mechanisms.
Dokumente
PDF-Datei
Falls Ihr Browser eine Datei nicht öffnen kann, die Datei zuerst herunterladen und dann öffnen.
 
Fachbereich/EinrichtungFB Mathematik und Informatik
Arbeitsbereich/InstitutInstitut für Informatik
Erscheinungsjahr2004
Dokumententyp/-SammlungenKarten
SpracheEnglisch
Rechte Nutzungsbedingungen
Erstellt am02.06.2009 - 09:00:57
Letzte Änderung23.01.2014 - 16:21:29
 
Statische URLhttp://edocs.fu-berlin.de/docs/receive/FUDOCS_document_000000002102
Zugriffsstatistik
 

LOADING...