Objekt-Metadaten

Momentum, imitation, and learning
Boyd, Jens L. ;  Bresser, Rudi K. F. ;  Institut für Management <Berlin, Freie Universität>

HaupttitelMomentum, imitation, and learning
Titelzusatzevidence from and effects on the U.S. retail industry ; 24th annual international conference,
Strategic Management Society, 2004, San Juan, PR
AutorBoyd, Jens L.
AutorBresser, Rudi K. F.
Institution/KörperschaftInstitut für Management <Berlin, Freie Universität>
Seitenzahl9 S.
Schriftenreihe [Diskussionsbeiträge des Instituts für Management; 2004/23]
DDC330 Wirtschaft
ZusammenfassungWe study the occurrence and performance effects of organizational learning in the U.S. retail industry. Six modes of choosing competitive actions are distinguished: momentum, blind imitation, learning from own success, learning from others’ success, risk-related learning, and opportunity-related learning. We find that momentum, blind imitation, and risk- as well as opportunity-related learning are prevalent. Further, the results point to the importance of interorganizational learning. Firms in this industry should have used the past actions of their competitors as a benchmark, but seem to have failed to realize this necessity.
Dokumente
PDF-Datei
Falls Ihr Browser eine Datei nicht öffnen kann, die Datei zuerst herunterladen und dann öffnen.
 
Fachbereich/EinrichtungFB Wirtschaftswissenschaft
Erscheinungsjahr2004
Dokumententyp/-SammlungenSonstige Publikationen
SpracheEnglisch
Rechte Nutzungsbedingungen
Erstellt am05.08.2008 - 12:46:19
Letzte Änderung23.01.2014 - 16:20:35
 
Statische URLhttp://edocs.fu-berlin.de/docs/receive/FUDOCS_document_000000000542
Zugriffsstatistik
 

LOADING...