Dokumentenserver der Freien Universität Berlin

Objekt-Metadaten

Do professional investors behave differently than amateurs after the weekend?
Venezia, Itzhak ;  Shapira, Zur ;  Universität <Berlin, Freie Universität> / Fachbereich Wirtschaftswissenschaft

HaupttitelDo professional investors behave differently than amateurs after the weekend?
AutorVenezia, Itzhak
AutorShapira, Zur
Institution/KörperschaftUniversität <Berlin, Freie Universität> / Fachbereich Wirtschaftswissenschaft
Seitenzahl21 S.
Schriftenreihe Diskussionsbeiträge des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaft ; 2004/14 : Betriebswirtschaftliche Reihe
DDC330 Wirtschaft
Auch erschienen in
ZusammenfassungThis paper compares the trading patterns of amateurs to that of professional
investors during the days following the weekend. The comparison is based on all the
daily transactions of a sample of both amateurs and professionally managed investors in a major brokerage house in Israel between 1994-1998. We find that weekends influence
both amateurs and professional investors, however they affect professionals and amateurs in opposite directions. The results are consistent with previous hypotheses about the effects of the weekend on individuals and institutions in the US and with the way these differences may explain the weekend effect in returns in the US and in other markets.
The results are also consistent with the absence of a weekend effect in returns in Israel
during the period examined, since the conflicting effects of the weekend on individuals
and professionally managed investors may have canceled each other.
Dokumente
PDF-Datei
Falls Ihr Browser eine Datei nicht öffnen kann, die Datei zuerst herunterladen und dann öffnen.
 
Fachbereich/EinrichtungFB Wirtschaftswissenschaft
Erscheinungsjahr2004
Dokumententyp/-SammlungenBuch
SpracheEnglisch
Rechte Nutzungsbedingungen
Erstellt am02.07.2008 - 09:57:23
Letzte Änderung23.01.2014 - 16:20:06
 
Statische URLhttp://edocs.fu-berlin.de/docs/receive/FUDOCS_document_000000000443
ISBN3-935058-83-7
Zugriffsstatistik